Aktualności

Promowałam podkarpackie produkty w Singapurze

  • 25-05-2017

Tydzień, w dniach 14-21 maja br., trwała misja polskich przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego w Singapurze (miasto-państwo k. Indonezji) w ramach kampanii promocyjnej ECOEUROPE. Jej celem jest kształtowanie pozytywnego wizerunku oraz zwiększenie rozpoznawalności europejskich produktów rolnictwa ekologicznego na rynkach amerykańskim, japońskim oraz singapurskim.

 

Wzięli w niej udział również przedstawiciele podkarpackiego sektora rolno-spożywczego m.in. producent pierogów ekologicznych „Pierożek” AR Szelc z Krosna w osobie współwłaściciela Anny Dyląg- Szelc, dyrektor Zakładu Mięsnego „Jasiołka” z Dukli Paweł Krajmas oraz Ewelina Nycz ze Stowarzyszenia „Pro Carpathia” z Rzeszowa. Ten ostatni podmiot jako producent unikalnych wyrobów z derenia (czekolady z dereniem, dżem i konfitura z derenia), a jednocześnie Animator Klastra Podkarpackie Smaki.

 

Uczestnicy wzięli udział w interaktywnej konferencji promocyjnej poświęconej polskim produktom spożywczym ze szczególnym naciskiem na sektor ekologiczny.

- Podczas seminarium zaprezentowano potencjał sprzedaży polskich jabłek, wędlin i napojów owocowych, a także system certyfikacji oraz rozwój sektora ekologicznego w naszym kraju i Unii Europejskiej – wspomina Ewelina Nycz. – Tak nam dobrze znany „zielony listek” na ekologicznych produktach jest już znakiem rozpoznawalnym i wystarczającym potwierdzeniem wysokiej jakości ekologicznych produktów dla handlowców w Singapurze. Szereg razy podkreślano wysoki standard jakościowy polskiej żywności - podkreśla Ewelina Nycz.

 

Przyjęcie biznesowe pod hasłem „ECOEUROPE – jakość i tradycja” rozpoczęło Festiwal Polskiej Żywności w Singapurze trwające do 3 czerwca br., którego zadaniem jest promocja polskich produktów rolno-spożywczych i polskiej kuchni wśród singapurskich konsumentów.

 

- Podczas tej imprezy na stołach królowały wędliny z Zakładu Mięsnego „Jasiołka” oraz pierogi z AR Szelc. Odbyła się również prezentacja „Podkarpackich Smaków” w tym: biszkopty jarosławskie Fabryki Pieczywa Trwałego „San”-Pajda, herbaty i suszone owoce AWB Becla z Handzlówki, miód z Ekologicznego Gospodarstwa Pszczelarskiego EKO BAŁON, przekąski ZPT Bogumiła Ramska z Rzeszowa oraz nasze dżem dereniowy i czekolady z dereniem – mówi Ewelina Nycz ze Stowarzyszenia „Pro Carpathia”.

 

Ponadto wizycie towarzyszyły spotkania w sieciach handlowych oraz farmach ekologicznych.

 

Singapur jest krajem niemal całkowicie uzależnionym od importu żywności, bo aż 95 % produktów spożywczych jest importowanych. Nasz kraj jest zainteresowana przede wszystkim finalizacją procedury dopuszczenia polskiego mięsa drobiowego na rynek w Singapurze oraz złagodzeniem warunków eksportu mięsa wieprzowego.

 

Kampania promocyjna organizowana była w ramach trzyletniego programu promocyjno-informacyjnego „EKOEUROPA – JAKOŚĆ I TRADYCJA”, którego celem jest kształtowanie pozytywnego wizerunku europejskich produktów rolnictwa ekologicznego na rynkach docelowych oraz rozpowszechnienie wiedzy o sposobie i standardach produkcji, które obowiązują w państwach UE jak również zwiększenie rozpoznawalności znaku graficznego przyznawanego ekologicznym produktom pochodzącym z państw unijnych.

 

Projekt realizowany jest w partnerstwie z dwiema organizacjami Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” oraz Krajowa Izba Gospodarcza.

BIURO PROJEKTU: STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU I PROMOCJI PODKARPACIA PRO CARPATHIA UL. RYNEK 16 35-064 RZESZÓW
Polityka prywatności
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ
PROJECT SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION