Turystyka kulinarna w ofercie polskich biur podróży
fot. Aktualności turystyczne
Pierwszy workshop poświęcony temu sektorowi turystyki za nami. Spotkanie przedstawicieli szlaków kulinarnych, restauracji i obiektów gastronomicznych należących do Konsorcjum „Polskie Szlaki Kulinarne", utworzonego z inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej, z touroperatorami specjalizującymi się w turystyce przyjazdowej było częścią programu warszawskich targów TTW.
Spotkanie uświadamiało przedstawicielom szlaków kulinarnych potrzebę poszerzania działalności, bo dla zainteresowanych turystyka kulinarną kultura stołu i unikalna karta dań potraw regionalnych to jednak za mało. Oczekują oni także, m.in. warsztatów przyrządzania potraw, wiedzy o specyfice regionalnej kuchni, upraw i hodowli, a także ciekawych degustacji.
- Przygotowana przez nas propozycja odpowiada generalnie potrzebom biur podróży, szczególnie nastawionych na zagranicznych klientów. Podkarpackie ma w swojej ofercie zarówno bogactwo kulinarnych propozycji, jak i wysokiej klasy obiekty gastronomiczne i hotelarskie, spełniające wymagania tej grupy turystów – mówi Krzysztof Zieliński, animator Szlaku Kulinarnego Podkarpackie Smaki, ze Stowarzyszenia „Pro Carpathia”. – Jedną z ciekawszych propozycji będzie niewątpliwie przygotowanie specjalnego wyjazdy dla touroperatorów po Szlaku, aby jego uczestnicy mogli na miejscu zapoznać się z różnorodnością naszej oferty.
Konsorcjum „Polskie Szlaki Kulinarne" jest dobrowolnym, nieformalnym zrzeszeniem podmiotów posiadających ofertę z zakresu Kuchni Polskiej, stawiającym sobie wspólny cel, którym jest opracowanie i realizacja strategii promocji i tworzenia warunków lepszej sprzedaży w kraju i zagranicą polskiej oferty turystycznej w oparciu o szeroko rozumiane dziedzictwo kulinarne.