Kwas chlebowy coraz częściej kupowany

Polacy coraz chętniej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy, alternatywę dla słodzonych i przepełnionych sztucznymi dodatkami napojów gazowanych – wynika z raportu sprzedaży przeprowadzonego przez Nielsena dla firmy Van Pur z Rakszawy.
W latach 2012-2014 znacznie wzrosła w Polsce sprzedaż kwasu chlebowego. Rynek kwasu chlebowego jest bardzo skoncentrowany, praktycznie skupia się wokół pięciu głównych producentów. Liderem jest firma wywodząca się z Podkarpackiego - Van Pur, do której należy 67,8% wolumenu sprzedaży (w okresie czerwiec-lipiec 2014).
- Od kilku lat jesteśmy świadkami rozwoju pozytywnego trendu w odżywianiu Polaków, zaczynamy jeść coraz zdrowiej, dostrzegając związek między tym co jemy, a jak się czujemy i wyglądamy. Zwiększa się świadomość tego jakie produkty powinno się wybierać, potwierdzają to rosnące wyniki sprzedaży Razowego Kwasu Chlebowego – mówi Anna Glina, odpowiedzialna w Van Purze za tę markę.
Najchętniej kupowany jest kwas chlebowy w plastikowych opakowaniach o pojemności 1,5 litra. Trend ten w Polsce został zapoczątkowany przez markę Van Pur (na Ukrainie, gdzie kwas jest narodowym napojem, sprzedawany jest w ten sposób od dawna). Najczęściej kupowany jest w średnich sklepach spożywczych, a na drugim miejscu są supermarkety. Kwas chlebowy przez długi czas był napojem zapomnianym i niedocenianym. Dużą popularnością cieszył się on zawsze na Podlasiu, stanowiąc element codziennego jadłospisu. Tendencja ta uległa odwróceniu dzięki firmie Van Pur, która przeprowadziła pierwszą ogólnopolską kampanię Razowego Kwasu Chlebowego, produkowanego w Rakszawie.
- Zapomniany tradycyjny napój powrócił na polskie stoły w wielkim stylu – podsumowuje Anna Glina.
Razowy Kwas Chlebowy to naturalny, słodowy napój gazowany, inspirowany tradycyjną recepturą. Powstaje z wody i słodów: żytniego i jęczmiennego. To właśnie dzięki zawartości zbóż napój ma charakterystyczny lekki posmak chleba z delikatną nutą karmelu i wyczuwalnym posmakiem czekolady. Napój nie zawiera konserwantów, barwników ani sztucznych aromatów. Produkt zadebiutował w plastikowych butelkach o pojemności 1,5 l w 3 smakach - klasycznym, żurawinowym i śliwkowym (sugerowana cena na półce 3,80 zł). Teraz klasyczny Razowy Kwas Chlebowy pojawia się w wersji słodzonej cukrem trzcinowym w szklanej butelce, o pojemności 0,33 l z otwarciem twist-off (sugerowana cena na półce: 2 zł /0,33 l).