
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia "Pro Carpathia", jako Operator Dotacji Funduszu Promocji Produktu Regionalnego/Tradycyjnego/Ekologicznego – NGO, JST (FPPRTEN) ogłasza II nabór Wniosków do projektu pn. „Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”.
Projekt „Alpejsko-Karpacki Most Współpracy” jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
II nabór wniosków o dofinansowanie odbywać się będzie w dniach 2 kwietnia - 10 maja 2013 roku.
Podmiotami uprawnionymi do złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach Fundusz Promocji Produktu Regionalnego/Tradycyjnego/Ekologicznego – NGO, JST (FPPRTEN) są:
a) Organizacje pozarządowe niedziałające w celu osiągnięcia zysku lub przeznaczające zysk na cele statutowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
b) Jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych (w tym jednostki samorządu terytorialnego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego, publiczne instytucje kultury).
Realizacja zadania:
-
teren województwa podkarpackiego z wyłączeniem powiatu leskiego, sanockiego i bieszczadzkiego oraz 4 gmin powiatu rzeszowskiego (Tyczyn, Chmielnik, Błażowa, Hyżne).
Intensywność wsparcia:
dla NGO:
- Maksymalny poziom dofinansowania (% wydatków kwalifikowalnych) - 90%
- Minimalna kwota dofinansowania wydatków kwalifikowalnych (PLN) - 2 000,00
- Maksymalna kwota dofinansowania (PLN) - 20 000,00.
dla JST:
- Maksymalny poziom dofinansowania (% wydatków kwalifikowalnych) - 85%
- Minimalna kwota dofinansowania wydatków kwalifikowalnych (PLN) - 2 000,00
- Maksymalna kwota dofinansowania (PLN) - 20 000,00.
Przykładowe projekty:
- Organizacja imprez kulturalnych (np. wystaw, festiwali, festynów, koncertów), konferencji, warsztatów, seminariów, promujących produkty tradycyjne, regionalne, lokalne, ekologiczne oraz płody runa leśnego w szczególności na rzecz osób i/lub podmiotów, które planują działanie w dziedzinie produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych.
- Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego w zakresie produktów tradycyjnych, regionalnych, lokalnych, ekologicznych oraz płodów runa leśnego.
- Działalność wydawnicza powiązana z projektami w zakresie promocji produktów tradycyjnych, regionalnych, lokalnych, ekologicznych oraz płodów runa leśnego; (np. opracowanie publikacji, broszur lub katalogów) w szczególności na rzecz osób i/lub podmiotów, które planują działanie w dziedzinie produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych.
- Kampania informacyjna powiązana z projektami w zakresie promocji produktów tradycyjnych, regionalnych, lokalnych, ekologicznych oraz płodów runa leśnego(np. strony internetowe, informatory, broszury i ulotki informacyjne, tablice informacyjne, banery, plakaty, audycje radiowe i telewizyjne) w szczególności na rzecz osób i/lub podmiotów, które planują działanie w dziedzinie produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych.
- Realizacja drobnych inwestycji (np. zakup wyposażenia) powiązanych z przedsięwzięciami promującymi produkty tradycyjne, regionalne, lokalne, ekologiczne oraz płody runa leśnego w szczególności na rzecz osób i/lub podmiotów, które planują działanie w dziedzinie produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych.
Planowany czas trwania projektu nie może być krótszy niż 3 miesiące ani dłuższy niż 9 miesięcy.